د. حاتم محمد أحمد محمد عثمان
أستاذ المناهج وطرق تدريس اللغة الانجليزية المشارك
- بكالوريوس الآداب والتربية في اللغة الإنجليزية بتقدير عام مرتبة الشرف الأولى – القسم الثاني في كلية التربية - جامعة الدلنج - السودان 1996م.
- ماجستير التربية في تدريس الانجليزية كلغة أجنبية TEFL في جامعة جوبا - السودان 2002مـ
- دكتوراة الفلسفة في المناهج وطرق تدريس اللغة الانجليزية ELT في جامعة السودان للعلوم والتكنلوجيا 2009م.
1. The Adequacy of Communicative Learner-Centred Approach on Libyan Secondary School Students' Speaking Skills
2. The Impact of Language Anxiety on the Libyan EFL University Students' Speaking Skills
3. The Difficulties that Face Libyan University Students in Translating English Texts into Arabic Language
4. Efficiency of English Language Testing in Estimating Students’ Achievements at Sudanese Universities
5. An Investigation of EFL Teachers’ Perspectives on Pronunciation Errors of Sudanese EFL University Learners (A Case Study of University of West Kordufan)
6. The Effect of the Libyan Accent on the Pronunciation of English as a Foreign Language" A Case Study of Benghazi University Students